Logo Wit logo

Komt dat zien in Calypso!

Achter de schermen detail

Komt dat zien in Calypso!

294304167_544509784134947_1758634224524533761_n.jpeg
2 februari 2024
We nodigen u van harte uit voor de presentatie van het boek Dorestad Onthuld en een sneakpreview van de Dorestad Experience op donderdag 29 februari 2024. De avond start om 19.30 uur in theater Calypso in Wijk bij Duurstede.
Die avond kunt u het boek kopen en laten signeren door de auteur Luit van der Tuuk. Het boek is na 29 februari verkrijgbaar in de boekhandel. Meld u voor de avond aan. Het aantal plaatsen is beperkt dus wacht niet te lang. De inschrijving voor deze bijzondere avond sluit op 23 februari.

Het boek Dorestad Onthuld

Het boek is het magnum opus van onze conservator Luit van der Tuuk. In Dorestad onthuld brengt Luit de rijke geschiedenis van Dorestad aan het licht. Hij maakte daarbij gebruik van historische bronnen en archeologische vondsten. Hij beschrijft hoe Dorestad eruit heeft gezien en verkent de historische ontwikkeling van de handelsplaats, de politieke en sociaal-culturele achtergronden, de ruimtelijke structuur en de bebouwing. Daarnaast belicht hij hoe de bewoners van Dorestad leefden en hoe de handel en nijverheid eraan toe ging.

De Dorestad Experience

Als u naar Museum Dorestad gaat komt u de tentoonstelling binnen via de Dorestad Experience op de zolder van het oude raadhuis. Het meest spectaculaire onderdeel van de experience is een getekende animatie van de aankomst van een groep reizigers in Dorestad. In de animatie komt in vogelvlucht voorbij wat in het boek beschreven staat. De uitverkorenen die tot nu toe de animatie mochten zien waren buitengewoon onder de indruk. U kunt tot het selecte gezelschap behoren dat de animatie te zien krijgt voordat het museum opengaat. Grijp uw kans en schrijf u in!